Rozwiązywanie sporów w branży spożywczej. Kiedy skorzystać z arbitrażu międzynarodowego?

Spory to nieunikniona część realiów branży spożywczej. Mogą dotyczyć między innymi niezgodności produktów z umową (spory co do jakości lub ilości), dostaw i logistyki (opóźnienia, uszkodzenia w transporcie), opakowań, dystrybucji, płatności, bezprawnego wykorzystania receptur, technologii produkcji lub procesów.

Metody rozstrzygania sporów, po jakie sięgają przedsiębiorcy, są bardzo różne i zależą od treści umowy i okoliczności – są to negocjacje, mediacje, arbitraż (inaczej: sądownictwo polubowne) lub postępowania sądowe. Arbitraż międzynarodowy może się okazać szczególnie przydatny w rozwiązywaniu sporów z branży spożywczej ze względu na jego elastyczność i możliwość dostosowania procedur postępowania do potrzeb stron.


Zapraszamy do lektury artykułu, który dla czytelników Food-Lex opracowały Dominika Durchowska, Magdalena Papiernik-König z Kancelarii Eversheds Sutherland.


W artykule:

  • czym jest i jak działa arbitraż?
  • zalety arbitrażu
  • zdatność arbitrażowa sporu
  • ograniczenia i ryzyka arbitrażu.
Kwartalnik "Food-Lex" nr 4/2024 >>

shutterstock_264752543-scaled