Twitter wprowadza reklamyTwitter, blog umożliwiający publikowanie w sieci wpisów do 140 znaków, w internecie zadebiutował w marcu 2006 r . Korzysta z niego kilkadziesiąt milionów internautów, wprowadza nową opcję zarobkową. "The Wall Street Journal" pisze, że będzie to serwis reklamowy o nazwie "Promoted Tweets", czyli po prostu Wpisy Sponsorowane.Twitter – najpopularniejszy mikrolog na świecie- po czterech latach od debiutu stawia na reklamy - pisze Wyborcza.biz za "The Wall Street Journal".
Serwis z reklamami rusza we wtorek. Najpierw ma zobaczyć je od 2 do 10 proc. użytkowników. Jak pisze TWJ, sponsorowane "ćwierknięcia" (od ang. tweet) mają z czasem trafiać do wszystkich użytkowników. Pierwszymi reklamodawcami mają być m.in. Starbucks, Virgin America oraz Best Buy. Jak podają przedstawiciele Twittera, udało się przyciągnąć około dziesięciu reklamodawców. Spółka wciąż wypracowuje model rozliczeń z reklamodawcami - na początek będzie pobierać opłaty za tysiąc odsłon reklamy. Z czasem chce wprowadzić bardziej skomplikowany model, w którym stawki dla reklamodawców będą zależały od tego, co ze sponsorowanymi "ćwierknięciami" robią internauci (np. czy przesyłają je dalej, polecają innym etc.). Jak twierdzi Twitter, reklamy, które nie uzyskają odpowiedniego odbioru (kliknie w nie zbyt mało osób lub zbyt mało prześle je innym), nie będą pokazywane.
(Źródło: Wyborcza.biz, The Wall Street Journal)
pełna lista aktualności
|